tisdag 29 juni 2010

Matchande till lillasyster


Vad? :::
Ett par pösiga shorts som matchar klänningen i förra inlägget. Storlek 80 (om jag minns rätt), sydda till lillasyster i den Thailandssemestrande familjen.

Mönster :::
Ottobre 3-2009.

Tyg :::
Samma som i förra inlägget.

Plus :::
Fin modell, och jag föreställer mig att ett par pösiga shorts måste vara bland det bekvämaste man kan bära om man är ett år och kryper runt på stranden.

Minus :::
Det är alltid svårt att lyckas med midjeresår, tycker jag. Särskilt när man inte kan mäta på barnet i fråga utan får chansa lite. Olika resår är ju olika hårda, och när man som här syr fast resårbandet blir det mindre töjbart. Risken finns att resåren blir för lös, och alla som har provat att sprätta i resårband vet att det inte är att rekommendera. Att helt enkelt trä i resårbandet i en kanal är ju ett alternativ, men jag tycker att det oftast viker sig då, och det är ju inte alls bekvämt. Hur gör ni?

Inga kommentarer: