onsdag 30 juni 2010

A-linje till Australien

Vad? :::
En klänning i storlek 68, beställd av en kompis och sedermera skickad till en liten tjej i Australien.

Mönster :::
A-linjeklänning från Børnetøj 0-3 år av Meedom. Sprund i halsringningen fram, enligt önskemål från beställaren. Dessutom knäppning med tryckknappar på högra axeln, eftersom jag inte gjorde sprundet nog stort.

Tyg :::
Alldeles illrosa bomullstyg med medaljonger i lila och grönt. Hittat i mammas gömmor, om jag inte minns fel? Kantat med klargröna kantband från danska Stof 2000.

Plus :::
Modellen är ju en riktig 70-talsklassiker som alltid blir fin. Och jag gillar de klara färgerna.

Minus :::
Att jag inte gjorde sprundet nog djupt, vilket gav en massa extraarbete. Dumt. Men förhoppningsvis lärde jag mig något. Till exempel att man inte ska sy när man egentligen borde sova. Då kommer sprättaren garanterat till användning.