tisdag 18 januari 2011

För framtida bagare


Vad? :::
Ett förkläde är en bra present till barn. Säg det barn som inte gillar att hjälpa till i köket? (Däremot finns det nog många föräldrar som inte riktigt orkar med att låta barnen stöka till ...).
Det här lilla förklädet fick en nyfödd tjej av mig. Något att växa i är aldrig fel. Flickans mamma fick ett förkläde i större storlek.

Mönster :::

Eget.


Tyg :::

Barnförklädet är sytt i ett tyg inköpt på
Wahlmans i Gnarp. Det större förklädet är sytt av en stuvbit inköpt på Myrorna. Kantband från Stof 2000 (jag kan rekommendera deras kantband på 25-metersrulle om någon har vägarna förbi Danmark).

Bra :::
Anktyget är egentligen inte min favorit, men som förkläde gör det sig riktigt bra.


Dåligt :::

Att jag glömmer bort att blogga om många av de saker jag syr. Som ni kanske anar på grönskan utanför fönstret så var det ett tag sedan jag sydde dessa förkläden ...


Inga kommentarer: