tisdag 29 juni 2010

Ettårspresenter


Vad? :::
Ett par blommiga muddbyxor i bomullsjersey är kanske inte det roligaste man kan få i ettårspresent. Tur att det följde med en rutig hund också.

Mönster :::
Byxmönstret kommer från den danska tidningen Inge-Lise, som på svenska heter Allt om handarbete. Storlek 86 cl, men mönstret är mycket stort i storleken och motsvarar nog egentligen en 92:a.
Den rutiga hunden är sydd efter ett det här mönstret som jag hittade när jag googlade efter en mjukishund. Tanken är att den ska likna min schnauzer Walle. Lite korta ben kanske, men annars ganska likt.

Tyg :::
Byxorna är sydd i ett av mina absoluta favorittyger, ett äkta retrotyg från 1970-talet som jag fyndade för en löjligt billig peng på Röda korsets loppis i närheten av Drottningholm. Rödd mudd från Jofotex.
Vovvens stiliga rutor är en gardin, inköpt på Öland i fjol sommar. Också det ett av mina favorittyger. Ett svartvitt band från gömmorna blir pricken över i.

Plus :::
Tygerna!

Minus :::
Att byxorna blev så stora. Som tur är så är det ju ett övergående problem.
Och att jag varit så lat när det gäller fotograferingen, usla gryniga bilder tagna med mobilkameran gör ju ingen glad.

Inga kommentarer: